8 lipca 2012

Zielone orzechy do cukru marsz- ostatni dzwonek na orzechówkę...

To naprawdę ostatni dzwonek, bo zielone orzechy na orzechówkę zbieramy gdy dają się jeszcze kroić, są białe i miękkie w środku...no i robią super nierówną opaleniznę na dłoniach...;-)))

W zeszłym roku zrobiłam słodki syrop z orzechów i mocną 50% orzechówkę dla dorosłych klik.

Słodki macerat z orzechów naprawdę się sprawdza na żołądkowe dolegliwości....szczególnie dla dzieci.

Mam już pół buteleczki pokubusiowej, dla tego w tym roku też zasypałam orzechy cukrem.
Wersji dla dorosłych już nie robię bo z nas nietędzy amatorzy alkoholu...



A tu jeszcze na smaczek- chałeczka z morelami, obtaczana w jajku i grillowana.
Przed podaniem gęsto posypana cukrem- doooobra, naprawdę!!!

Kroimy grubą kromkę chałki, robimy kieszonkę, napychamy pokrojonymi morelami, obtaczamy kromkę w roztrzepanym jajku i grillujemy do zbrązowienia...(za Jakubiakiem w sezonie)


Szczególnie po przesycie kiełbaskami i cukiniami z grilla:-)

I na koniec nasz mały Uciekinier...Zebciu raczkuje już od tygodnia i poznaje cały dom...
czas przejść się na czworaka po domu i skontrolować zagrożenia:-)



Pozdrawiam wakacyjnie!!

4 komentarze:

  1. Mały uciekinier jest przesłodki, z rozrzewnieniem wspominam jak moje dziecie było takie malutkie :-)Szkoda, że zielonych orzechów nie sprzedają, bo bym skorzystała z przepisiku, może w przyszłym roku przypomnę sobie o nich wcześniej. Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. cudny uciekinier:)))) a niestrawności nie będzie dzięki orzechom :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. skąd czerpiesz energię, pomysły i bierzesz czas na to wszystko?
    odkąd Emilka jest mobilna to na nic nie mam czasu. rano szybko wstaję, by trochę poklikać, a tak dzień schodzi na opiece nad Emilią.
    Twój cukier to sam cukier w cukrze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Melduję ,że w tym roku zrobiliśmy z moim M. wersję orzechówki dla dzieci i dla dorosłych.A jak się rozpędziliśmy to i wiśniówkę mamy (oczywiście nie z orzechóe ):P Nie pomyślałam ,żeby fotki zrobić ach.
    Mały mobilny ciekawy świata ,a co! Buziaki.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło i dziękuję za obecność:-)